Portfolio
Organisatieadvies en bedrijfsvoering
| Opdracht |
Stroomlijning interne organisatie gezien de groei van het bureau |
| Rol |
Sparringpartner, adviseur, projectmanager |
| Werkwijze |
- Inventarisatie werkzaamheden
- Advies over rol- en taakverdeling binnen het bureau, mede in relatie tot de introductie van een nieuw softwaresysteem ‘werving & selectie’
- Vastlegging werkwijzen en procedures i.s.m. medewerkers
- Begeleiding medewerkers bij nieuwe werkwijzen
|
| Resultaat |
- Vastgelegde functieprofielen ondersteunende medewerkers
- Vastgelegde onderlinge taakverdeling op de terreinen: secretariaat, organisatie, communicatie, financiën, personeelsadministratie en werving & selectie
- Bureauhandboek met beschrijving van procedures, werkinstructies en standaardformulieren
- Aanvullend handboek gebruik softwaresysteem werving & selectie
- Gereorganiseerde secretariaatsruimte en gestroomlijnd digitaal en fysiek archief
- Verbeterde onderlinge samenwerking
|
| Opdracht |
Reorganisatie interne bedrijfsvoering en –organisatie, optimalisatie bedrijfsprestaties gezien de groei van het bedrijf, interim management |
| Rol |
Sparringpartner, adviseur, interim manager bedrijfsvoering, projectmanager |
| Werkwijze |
- In samenwerking met externe verandermanager advisering over organisatiestructuur, systemen en instrumenten van planning, personeelszaken en financiën
- Uitvoeren scan interne organisatie en bedrijfsprocessen
- Opstellen plan van aanpak en uitvoering
- Interim uitvoering van Personeelszaken, Financiën en ‘Operations’
|
| Resultaat |
- Gewijzigde organisatiestructuur
- (NL/ENG) Vastgestelde functieprofielen, functiegroepen, salarisgebouw, functionerings- en beoordelingssysteem, herziene en aangevulde arbeidsvoorwaarden, introductie van een personeelshandboek met procedures, arbeidsvoorwaarden en huisregels, vernieuwde arbeidscontracten, ingevoerde pensioenregeling
- Urenregistratiesysteem
- Beschreven bedrijfsprocessen in het kader van de implementatie van een ERP (Enterprise Resource Planning) systeem
Ingewerkte Manager Operations
|
| Opdracht |
Ondersteuning bij implementatie van de fusieorganisatie op zakelijk gebied en integratie van de verschillende personeels- en salarisadministraties op fusiedatum |
| Rol |
Projectmanager en uitvoerder |
| Werkwijze |
- Inventarisatie bestaande financiële, personele en zakelijke verplichtingen
- Advisering en ondersteuning over deze aspecten m.b.t. de nieuwe organisatie
|
| Resultaat |
- Geïntegreerd medewerkersbestand aangemeld voor digitaal salarisportal, belastingdienst, sociale verzekeringen en pensioenfonds, arbodienst en verzuimbegeleiding
- Financiële bevoegdheden en verplichtingen operationeel in nieuwe organisatie
|
| Opdracht |
Inrichting van de interne internationale organisatie en het personeelsbeleid in de pioniersfase, organisatie van de huisvesting in Nederland en coördinatie van de communicatie |
| Rol |
Projectmanager en uitvoerder |
| Werkwijze |
- Inventarisatie bestaande personele en zakelijke verplichtingen
- Professionalisering en uitvoering van bedrijfsvoeringzaken
|
| Resultaat |
- Initiële interne organisatie als basis voor de groeifase, ingericht
- Bureaumanagement overgedragen aan vaste medewerker
- Kantoor met flexwerkplekken in samenwerking met interieurontwerpster, ingericht en operationeel
- Nieuwe website gelanceerd
|
Advies over optimalisering en reorganisatie van secretariaten en implementatie advies
Stroomlijning administratieve organisatie via opstellen bedrijfsprocedures, formulieren en bedrijfshandboek en interim uitvoering
Personeelszaken
| Opdracht |
In het kader van de realisatie van het Shared Service Center HR (Servicehuis Personeel) van gemeente Amsterdam: beschrijving van onderdelen van hr-processen, die bij het stadsdeel achterblijven. Het betrof de processen: werving & selectie, aanstellingen, formatie & autorisatiebeheer, verlof, verzuim en declaraties |
Rol |
Projectmanager |
Werkwijze |
- Opstellen en uitvoeren van plan van aanpak
- Opstellen beschrijvingen, inclusief gebruikerstesten; in samenspraak met gebruikers, team P&O, Servicehuis Personeel, Stuurgroep
- Professionalisering en uitvoering van bedrijfsvoeringzaken
|
Resultaat |
- Door stuurgroep vastgestelde procesbeschrijvingen op intranet beschikbaar
- Geïnformeerde managers en P&O medewerkers over nieuwe processen en werkwijzen
- Beschrijvingen gebruikt als input voor de implementatie van de nieuwe HR dienstverlening in andere stadsdelen
|
Advies over en samenstellen van personeelshandboeken, stroomlijning hr-procedures en opstellen formulieren, uitvoering van quick hr-scans en implementatie adviezen, interim uitvoering
Communicatie en organisatorische dienstverlening
| Opdracht |
Organisatie van een congres over de invulling van een effectieve laagdrempelige klacht- en geschillenbehandeling in de zorg, in samenwerking met de voorzitter van SKG |
| Rol |
Sparringpartner en projectmanager |
| Werkwijze |
Organisatie en coördinatie van financiën, locatie, communicatie en publiciteit via opzet congreswebsite, planning, deelnemersregistratie, on site management en leveren van input programma |
| Resultaat |
Geslaagd congres ‘Klachten en geschillen in de zorg’: van ‘Wet cliëntenrechten naar praktijk’ met boeiende sprekers, inhoudelijk goed geïnformeerde deelnemers en een positieve waardering |
Verzorgen van publiciteit bij organisatie tentoonstellingen, uitvoering PR-beleid, organisatie werkconferentie en verzorgen publiciteit loopbaanadviesbureau, mkb-bedrijven en netwerk vrouwenbedrijven
Project Management Office (PMO) en bureauorganisatie
Opzet van projectbureau startup wijkgerichte ict-toepassingen Cyburg, uitvoering PMO portfolio ict-projecten gemeente Den Haag en Rijksgebouwendienst, inrichting ondersteunend bureau kennisorganisaties